петък, декември 31, 2004

Честита нова година

Последните няколко години в София имах възможност да изпитам посрещане на новогодишните празници в обстановка близо до военната. Един приятел, военен с дълги години стаж в армията казва: "Аз съм водил стрелба на цяла рота кашици, но толкова пукотевица както около нова година не съм чувал!".

Няколко години се налага в новогодишната нощ да стоя до заспалото дете и да го успокоявам между 22:00 и 2:0. Отделно по никое време, предимно около 4:00, някой хвърли пиратка ей така за да става "весело".

И човекът има право. Когато той иска да му е весело никой не може да го спре. Все пак сме демократична държава и когато "АЗ" реша да се веселя имам право, щото конституцията и т.н. И е весело. Хвърлиш пиратка на пазара и гледаш как всички баби и лелички подскачат. Много е весело, а хубавото е, че никой нищо не може да ти каже. За 1 лв спокойно си взимаш 10. Нищо, че си на 10 години, нищо че било забранено. Кой ти гледа.

Ей много ги мразя тези пиратки. Направо ми беше писнало от пиратки и пиклювци с пиратки. Но проблема не е в децата. Нормален възрастен мъж се хвали, че купил на детето си "подарък" - кутия пиратки. И заедно са ги хвърляли през тересата. Една по една. Цялото семейсто се е вселило като се е услушвало как ще гръмнат. И то на другата тераса. Там където се чува по-добре.

Простаци всякакви и навсякъде, но може би България е една от малкото страни в Европа, в която може да реализира желанията си на воля.



Тук новата година е празник. Хората се веселят без да пречат на околните да празнуват или да спят. Ако се замисли човек в града има повече от 60% азиатци. В крартала, в който съм живеят основно китайци. Китайците произвеждат пиратките и би могло да се очаква постоянно някой някъде да гърми. Но изненада! До днес не съм чул нито една. Дали продават или не продават е трудно да се каже. Вероятно продават, но не съм чул до момента някой да хвърли.

Тук хората в новогодишната нощ, около 0 часа, спокойно се разхождат по улицата. Поздравяват се за новата година и подминават. Не видях нито един случай някой да досажда на минаващите. Не видях случай някой да му е трудно да стои на крака. Има момичета на по 16-20 години, които сами или по 2-3 спокойно се разхождат. Спокойствие. Хората се радват, но без да пречат на околните.

Не искам да изглежда нереална картинката. Тази вечер по-често минават полицейски коли, пожарни и линейки. Вероятно има повече произшествия. Със сигурност има хора, които са прекалили с бирата (основно това се пие). Но като цяло хората, не смятат, че когато се веселят това трябва да става за сметка на спокойствието на околните.

Честита нова година! :)