събота, декември 18, 2004

За вилицата и ножа

Днес един от колегите имаше рожден ден. Така се случи, че се засякахме около 10 човека в една пицария. Или поне така изглежда според бълграските стандарти.

Малко ме изненадаха цените, но реших вместо садвич за $12.50 да си взема пица за $13. Попитах един от колегите за колко време ще стане и реших, че една вегитариянска пица ще ми дойде добре.

Пицата пристигна след 20 мин. Изглеждаше прилично и спокойно може да се предложи на 3-ма човека. Никой няма да остане гладен. Просто беше огромна.

Огледах се, но няма прибори. Попитах някой от масата дали да си поискам прибори и те казаха, че ако отида на бара може да попитам за прибори.

Отидах на бара и потърсих някой за малко внимание. Появи се строен младеж, който веднага прицени, че не съм от тук.

И тук се започна един много странен разговор. Аз му казвам: Бих желал вилица и нож а той ми казва "Тук не се пуши" ?!?

Хмм... Може би грешно съм се изразил. Започвам по от далеко и казвам. Поръчах си пица. Получих я и в момента търся нож и вилица.

А той ми казвам: Господине в това заведение не се пуши.

Аз престъпвам към директно показване какво имам в предвид. Пица, и клъц, клъц... и бод и амм...

Не помага. Отнова ми казва, че в това заведение не се пуши.

Помълчах и постоях. Той също. После ми каза. Ако ви дам нож и вилица трябва да излезете навън. Навън е около 30 градуса а се усещат като 40.

Реших, че няма какво повече да си кажим. Благодарих му и се върнах на масата.

Оказа се, че в Австралия имат някакво разделение на заведенията. Ако се пуши задължително трябва да имат салон за непушачи. Ако се дават нож и вилица това е ресторант, трябва да се плащат други такси и да имат салон за пушачи/непушачи. Когато искат просто да нямат по-високи такси си предлагат всичко така, че да няма нужда от нож и вилица. Ако няма нужда от нож и вилица това вече не е ресторант.

Оказа се, че пицата предвидливо е нарязана на парчета и може да се яде и без нож и вилица :)