сряда, септември 20, 2006

Рекламите

Бях позабравил големите рекламни плакати по пътя. Един приятел се върна от България с видео запис на пътя около Бургас. От доста време не се бях сещал за разголените каки в размер 4 на 8 метра. Всъщност, ако надуеш чалгата, отвориш прозорците, не обръщаш внимание на просещите циганки около Ахтопол тези плакати са си точно на мястото. Ако обаче само видиш плаката то няма как да усетиш колко добре пасва на региона и времето.

Тук рекламите напират отвсякъде. Ако някой измисли как да рекламира по нов начин ще стане богат. НО, има едно но, което е същност винаги между това, което е в България и тук.

* Ако регистрираш телефона си в определн сайт с изричната мобла да не ти звънят с реклами, то повече няма да ти се обадят.

* Ако не искаш да отваряш писмата, на които изрично пише, че са реклама можеш да ги сложиш в голямата кофа предведливо сложена до пощенската кутия.

* Ако искаш да не получаваш такива писма подаваш молба и няма да получиш повече такова писмо.

* Ако искаш да не гледаш рекламата по телевизията просто сменяш канала или изключваш звука и се връшап след 3:30 сек когат рекламата свършва. Винаги свършват навреме.

* Всяка реклама има задължително пълната информация. Примерно ако дадат, че джип излиза от водата, то има надпис, който казва, че това е измислено и джипа не става за плуване. Ако има някой да кара бързо, то задължително пише, че рекламата е направена при затворено нсрещно движение и шофьора е професионалист. Всичко е така написано, че да не може после да съдиш компанията ако се опиташ да "изиграеш" рекламата с продукта им.

И как рекламират тогава? Идеята е много интересна. Дори и аз, който ненавиждам рекламите не ги изхвърлям веднага. Повечето реклами, които получаваш по пощата съдържат талони. Всеки един от тези талони има определени условия, но абсолютно винаги става дума за намаление. Понякога това намаление е от примерно 20%! Талоните идват навреме и ако имаш нужда да купиш нещо от някъде, си чакаш талона.

Не е лесно да получиш само талоните. За да ги откриеш гледаш и останалите реклами. Обикновенно си струва. Има изгода и за този, който ги праща, и за този, които ги получава.