понеделник, септември 11, 2006

Петте фази

Нещо, което прочетах още в България. Тогава не знаех, че ще го изпитам на собствен гръб. Интересното е също, че това ми се случи само в Австралия. В САЩ дойдох и направо минах в петата фаза.

1. Зелена - Широко отворени очи на изненадата, чистотата, чистотата, лъскавите витрини, добре облечените хора, чистия въдух, спокойствието, чистотата, чистотата.

2. Светло зелена - Учиш всеки ден нещо ново. Меденият месец. Започваш нов живот, който е много интересен, с чудесни переспективи. Всяка сутрин ставаш с желание за новия ден.

3. Оранжева - Културния шок те настъпва. Защо постоянно ме питат как съм? Какво се интересува толкова дали съм намерил всичко. Хайде, до кога ще чакам да минеш? Да знам, че съм пешеходец, но ти си с кола, кочто тежи 1 тон.

4. Червена. Вярно, че това не ми е роден език, но толкова ли е трудно да се досетиш думата. Та аз само един звук казвам по-различно. Хайде, кажи една дума на български и смени 2 звука. Каято поискаш и аз ще ти кажа коя е. Хайде, кажи едно изречение и пропусни която искаш дума и аз ще ти кажа какво искаш. Какво толкова? Това е расизъм. Преди малко беше усмихната, но сега като разбра, че не ми е роден език и изведнъж подхода се смени. Какво значение има, че говориш езика без акцент след като го говориш грешно. В последното ти изречение хората с образование биха ползвали перфект вместо минало време.

5. Сива. Всъщност тук е като навсякъде. Има добри и лоши страни. Има добри и лоши хора. Има хора с познание, образование и мърдост. Има и много зле необразовани и просто прости хора. Като навсякъде.