сряда, юли 06, 2005

Изборите в България

Не гласувах. Бях "безотговорен" на поредни избори. Така и не мога да се реша да гласувам "против" или "щото турците ще гласуват". А и не е толкова просто като преди години просто да идентифицираш "врага" на своя "враг".

Всеки път имам чувството, че ме запитват "Коя ръка искаш да ти отрежем?" и имам избор - лявата или дясната. Сега въпроса е по-широк - "Кой крайник искаш да ти отрежем?" и избора е доста по-сложен.

Задавайки ми този въпрос очакват да имам "отговорно" поведение. Да погледна сериозно на моето бъдеще и сам да избера какво точно да ми отрежат. Но пък ако не искам? Ако съм решил, че не искам нищо да ми режат? Особенно бъдещето на децата ми?

Решавам и отпътувам. И странното е, че след като съм решил да не живея в България поне още няколко години пак мога да избера какво да отрежат на някой друг в България. На някой приятел или роднина. Защото имам право да? Право да какво? Да се върна?

Не бива хората, които трайно отсъстват от България да имат право да гласуват за управлението в следващите години. Не е честно за тези, които живеят в България. Без значение дали и за кого биха гласували.

Така се случи, че по време на изборите бях в САЩ. Чух много странни неща: "Да гласуваме против комунистите." Ехо? Има ли някой? Какви комунисти? Та това беше рефрен преди колко години? 8-10. И как този човек ще гласува? За кого? "За", пардон, "Против" комунистите. Кой реши, че той трябва да гласува и да определя живота на тези, които не се чудят в кой FoodCourt да обядват...