петък, ноември 10, 2006

Фолка

Кой? Аз чалгаджия? Аз?
Това е циганска музика.
(2000 г.)

Вече няколко места в интернет дават възможност да се гледа българска телевизия. Има около 20 различни тв канал. Има ги "големите" Канал1, БТВ и НоваТВ има и някой, които едва ли се гледат в България като ЕстатеТВ.

Първо се опитах да гледам националната тв. Жалка картинка. Ниско качество на програмите, които се опитах да гледам. Тромава картина. Статични предавания. Водещи от началото на 70. Липсва динамика, липсва цвят, липсват много неща. И повярвайте ми проблема не е в парите с които разполагат. Просто това е са хора и идеи от преди 20 години.

Погледнах за малко БТВ и НоваТВ. Политика, интриги, политика, избори, интриги. Не са за мен. Не и когато си отвикнал да те занимават с неща на които не можеш да повлияеш. Това са Софийски канали, които се излъчват и в рамките на страната.

Интересно е, че както са безинтересни в огромната част от програмата си за хората извън София (какво го интересува чичо в Бургас, че имало задръстване на бул.България?) така са безинтересни и за хората извън България.

Изключвам Слави от тази картина. Там става за други неща. Жив и здрав да е дълги години да поддържа Духа Български.

Продължих по програмите. Тази, която погледах известно време беше ЕвроФолк. Има фолк в името си, но по-скоро става дума за традиционен фолклор. Не бях чувал гайда от години. Има нещо магнетично там. Български народни песни. Фолклор от извора.

И после, после попаднах на единствения за момента кандал, който е бих определил като достоен за международния пазар. Канал Планета. Качеството на картината е кристално. Звука е перфектен.

Съдържанието. Съдържанието е на български език! Пеят красиви жени. Много красиви българки! Клиповете са на супер ниво. Ако изключа звука и го покажа на колега едва ли някой ще различи от МТВ. Концертите, които дават са снимани много професионално, светлината и звука са на много добро ниво.

Канал Планета е единственият канал, който излъчва продаваем български телевизионен продукт. Сигурен съм, че и в България се гледа много. Колкото е интересен в България, два пъти по-интересен е извън България.

В къщи имам над 300 ТВ канала. Някой от тях са зле, други са много зле. Има около 50, които са на ниво. Някой са много добри. Обикновенно тези на HD са със супер качество на предаванията. Гледам телевизия. Канал Планета отговоря по всички показатели на качеството на най-добрите развлекателни канали.

Това, което излъчват ти се струва, че не е българска музика, но когато си далеко от България усещатанието е друго. Всъщност плюс, мунис 300 км не са от значение, когато си на десетки хиляди километри. Балканите са с доста динамична история. По-скоро това са балкански ритми с български текст и красиви българки.

Браво на хората, които организират, инвестират в поддържат канала. Това е един българските продукт, с който се гордея!

Аз чалгаджия? Аз?
Не бе. Просто сърце не ми дава да сменя канала :)
(2006 г.)