събота, октомври 22, 2005

Довиждане Австралия!

Никога не съм се борил да замина за Австралиа. Имах възможност да получа договор за работа без да го търся. Просто така се получи. От първия ден имах работа и не бях инвестирал 1 лев или 1 ден от моя живот за да дойда тук. Това ми даде възможност да съм по-критичен от хора, които бяха изхарчили доста пари и с години са чакали да дойдат.

Поживях в Австралия. Доволен съм от опита, който събрах. Ако трябва сега да се върна назад пак бих избрал същия път.

Визата ми беше за 4 години. На втората има формална процедура за да получа емигрантски статус. Всеки, които е бил в Австралия легално за 2 години и няма криминални прояви може да подаде документи за емигрант. Казаха, че не знаят случай на някой с образование и работа да са му отказали. Компанията, в която работих се разширява, а продукта, в който работих имаше огромен международен успех. Имах достатъчно основания да смятам, че ме очава повишение в длъжност и заплата. Няма друга причина да напусна Австралия освен желанието ми да го направя.

В началото не беше лесно. Никак. Света е различен когато го гледаш от България. Когато такива елементарни неща като говор без акцент се загубят вече живота ти не е същия. Само който е стоял в магазин или банка и след първата дума, която каже вижда промяната в лицето на човека отсреща ще разбере за какво става дума. А и като вземат да ти говоря бааавнооо защооотооо тиии сииигурнооо неее разбираааш... Не е лесно. И НЕ СЕ СВИКВА.

Има много заблуди за Австралия, които се ширят в България. Причината е, че Австралиа се променя. Преди 10 години е била различна страна. Сега е различна. Докато бях там разрушиха още няколко социални предибивки, които са съществували от десетилетия.

Ако отивате там да знаете. Не е вярно, че е лесно! Не е вярно, че ще живеете по-добре. Поне първите няколко години години. Е да, само няколко години, но 1000 пъти ще си зададете въпроса "Какво правя аз тук?" И няма добър отговор. Особенно за жените с деца. Много е трудно.

За мен свободата винаги е била с главна буква. Свободата да избереш къде да живееш. Свободата да избереш как да живееш. Избора да бъде наистина какво искаш, а не къде ще ти е по-"евтино" или къде ще ти е по-"лесно". Защото евтиното и лесното се плащат. И понякога се плащат с неща, които нямат материално измерение.

Довиждане Австралиа! ;)